I LoVe YoU DeAr...


Monday 28 February 2011

CINTA...Apa itu Cinta???

CINTA...
Apa yang kau lihat pada CINTA???
Apa yang kau kagum pada CINTA???
Setelah lama kau memendam rasa...
Membiarkan dirimu hanyut dipandu CINTA...
Tidakkah kau terasa hina???
Membiarkan dirimu dikorban demi CINTA???
Bisakah CINTA mu itu memberi seribu makna dalam kehidupanmu???
Sucikah CINTA yang dikau berikan itu???
Atau hanya diatas nama CINTA semata-mata???

CINTA...
Aku tahu kau hadir dalam diri manusia..
Dengan rela mereka terima...
Namun...
Biasakah CINTA menyatukan agama???
Ya Allah, aku bersyukur padaMu...
Disaat ini Engkau menganugerahkan CINTA pada hambaMu...
Tapi aku gusar Ya Allah...
Kerana hambaMu tidak mengemudi CINTA yang Engkau berikan...
Ke jalan yang Engkau redhoi...
Ya Allah...
Aku jua hambaMu yang kerdil...
Serta mereka diluar sana...
Aku mohon padaMu Ya Allah...
Bimbinglah aku...
Bimbinglah mereka..
Dalam bahtera CINTA yang Kau berikan...

CINTA...
Engkau melalaikan aku...
Engkau melalaikan sahabat-sahabatku...
Engkau menarik aku serta mereka...
Ke kancah neraka...
Engkau biarkan manusia terus mengikuti hasratmu...
Engkau hanyutkan mereka...
Berdua di lorong nan gelap...
Bercumbuan di depan ramai...
Berpegangan tangan dikala bersama...
Kerana CINTA juga...
Ada manusia yang terus menolak syurga...

CINTA...
Dimana kesucianmu...
Dimana kebahagiaanmu...
Dimana kerelaanmu...
Daku tercari-cari...
Dimana itu semua...
Namun...
CINTA hadir setiap masa...
Aku keliru...
Mana satu CINTA palsu...
Mana satu CINTA hakiki...

CINTA...
Akanku sematkan dikau dihati...
Kerana Allah adalah kekasihku...
Akanku gilap dirimu...
Agar cahaya kesucianmu hadir dalam hidupku...
Dikaulah CINTA pada yang SATU...

No comments:

Post a Comment