I LoVe YoU DeAr...


Wednesday 7 December 2011

Tika Cinta

Tika nafasku masih menerpa...
Aku menjadi bayang dalam dirimu...
Terasa kasih sayang mu itu...
Menjerat hatiku ini...
Tidak mampuku berpaut...
Kerna dahan cinta semakin rapuh...

Tika nafasku terasa sedu...
Hatiku mula berkata...
Dimanakah penghujungnya???
Ikatan kasih kita...
Kerna aku tahu...
Cintamu padaku...
Tidak bisa ku lepaskan...

Tika nafasku dipenghujung...
Kau titiskan air mata...
Kerna penghujungnya telah tiba...
Saat dahan jatuh ketanah...
Kau terasa hiba...

Tika nafasku terhenti...
Kau mula berpaling tadah...
Tiada lagi rasa cinta...
Yang dulu bak debunga mekar...
Di taman hati...

Namun, aku mahu kau tahu...
Dari nafasku menerpa...
Sehingga aku memejamkan mata...
Cintaku padamu tidak pernah pudar...
Kerna aku tahu kau bisa hidup...
Tanpa diriku...

Jambangan asmara yang kita bina...
Tidak pernah lapuk dalam sanubari...
Kuntuman mewangi yang kita gubah...
Tidak pernah gugur dari hati ini...
Coretan kata cinta yang kita lafaz...
Tidak pernah terpadam dari kotak fikiranku...

Sayang...
Inginku katakan...
Aku setia menunggumu...
Hingga ke syurga...
Kerna aku tahu...
Kau adalah milikku...
Cinta...

No comments:

Post a Comment