I LoVe YoU DeAr...


Tuesday 8 March 2011

Cinta...Yang mana inginku simpan???

CINTA...kadang-kadang aku benci pada cinta...setiap kali cinta datang dalam diri aku, aku sangat gembira...tapi bila cinta mula pergi meninggalkan aku, aku pasti menangis...aku selalu mencari cinta, tetapi pasti ada dugaan disebaliknya...pedih, luka, pahit...semua perkara ada dalam dugaan tersebut...

CINTA...aku bukan hipokrit untuk membiarkan cinta pergi macam tu sahaja...tetapi aku tidak sanggup menanggung cinta yang membuatkan aku jatuh tersungkur...cinta jugalah yang menghancurkan kehidupan aku...juga rakan-rakan aku yang lain...

CINTA...aku serahkan cinta aku pada Allah...kerana aku tahu Allah akan menerima seluruh cinta hambaNya...Allah lebih menyukai hambaNya yang menyerahkan seluruh cintanya pada Dia...dan aku yakin, Allah pasti akan memberikan aku cinta yang membawa kepada kebahagiaan...walaupun bukan sekarang...

CINTA...manusia selalu cinta mencintai...aku juga...aku bukan tidak cintakan kamu...tapi kamu telah melukai hatiku...aku kecewa mencintai manusia...kerana manusia tidak tahu menilai erti cinta yang sebenar...

CINTA...kenapa perlu cinta pada insan yang tidak tahu apa itu cinta?...sedangkan dia juga pasti ada rasa cinta...tetapi dia tidak pernah menghargainya...dia tidak berterima kasih pada Allah kerana telah mengurniakan rasa cinta...aku benci manusia begini...

CINTA...yang mana perlu aku turutkan?...yang mana perlu aku simpan?...Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat cintaMu, tetapi aku keliru dengan cinta ini...

No comments:

Post a Comment